דילוג לתוכן הראשי

הומור וסאטירה



הומור וסאטירה
תוצאת תמונה עבור סמיילי צוחק


הגדרה: הומור מוגדר מילונית כיכולת לתפוס ולבטא את הצדדים המשעשעים, המגוחכים והאבסורדיים של החיים, לרוב מתוך ראיה רחבה ויחס של אהדה סלחנית. יכולתו של האדם לצחוק לחולשות ולחסרונות של עצמו ושל אחרים ולהתבונן בחיוך בקשיי היום יום. דוקטור חיה אוסטרובר, חוקרת הומור ומרצה לפסיכולוגיה, מציינת שההומור תלוי בחברה שאנו חיים בה, בתרבות, באישיות שלנו, בסיטואציה שאנו נמצאים בה ועוד, לכן אנשים שונים, במצבים שונים, ימצאו סיטואציות שונות כהומוריסטיות. (נלקח מהאתר "ויקיפדיה")




שם התכנית: סטנדאפ  של שחר חסון
שחר חסון - מכירים את זה שקיץ?
תקציר לתכנית: זהו קטע מתוך מופע שלם ששחר חסון מבצע כבר זמן מה. בקטע שבחרתי שחר חסון בוחר דווקא לצחוק על הקיץ. הוא צוחק על רוסיים שהם מזיעים, על אשכנזים שבגלל שהם לבנים הם מסונוורים מהשמש החזקה שיש בחוץ וגם מהאור במקרר.
בנוסף, הוא גם צוחק על אנשים מזיעים וגם מצרף לכך חיות כמו פינגווינים.




מה הצחיק אתכם? מה שהצחיק אותי זה ששחר חסון פירט והוסיף תנועות שגרמו גם להבין וקצת לצחוק יותר. הוא גם נתן כל מיני דוגמאות לאנשים וזה הצחיק. מה הרגשתם אחרי שצחקתם?? אחרי שצחקתי הרגשתי טוב עם עצמי הוא העלה בי שמחה וצחוק גם לאחר כך. כמה מתוך התכניות שאתם צופים בהן בטלוויזיה הן תכניות הומוריסטיות ואיזה תכניות?אני צופה בתכניות הומוריסטיות כגון: סטנדאפים של כל מיני אנשים מצחיקים (שחר חסון וכדומה), בתכנית הכל הולך, מועדון לילה, החברים של נאור, ארץ נהדרת ועוד. מה עושה לכם הצפייה בתכניות מצחיקות? הצפייה בתכניות מצחיקות מוסיפה קצת הומור לכל החיים הרגילים שלנו, קצת שמחה וכיף.


תיאוריית השימושים והסיפוקים קשרו לתכניות שבחרתם  
צרכני התקשורת הם קהל פעיל המנסה לספק צרכים חברתיים באמצעות חשיפה לאמצעי תקשורת ההמונים ותוכניהם. ארבע קבוצות של צרכים שעליהם עונים אמצעי התקשורת:
2. צרכים רגשיים: הנאה, ריגוש, צחוק, פורקן. בתכנית שבחרתי יש המון הנאה. יש גם המון צחוק ופורקן. נגיד שקרה משהו רע ורוצים להעלות מצב רוח אז לראות קטעים מצחיקים בדרך כלל עוזר להעלות את המצב רוח הטוב ולצחוק.
3. צרכים חברתיים: קשר עם משפחה וחברים, חיזוק הביטחון בעצמך, במעמד שלך. את התכניות הסטנדאפ אני בדרך כלל רואה עם משפחה וגם חברים. זה מצחיק לראות את זה כולם ביחד, שכולם יצחקו ויהנו ביחד זה יותר מכניס לאווירת מצב רוח מאשר לראות ולצחוק לבד.





שם התכנית: שנות ה80 עונה 2
תקציר לתכנית: בקטע זה שבחרתי רואים את שלום ואת אחיו יושבים תופסים מקום לסוכה שהם צריכים לבנות. חני פינצטה באה למקום ואומרת להם לפנות אותו כי היא רוצה לבנות שם את הסוכה שלה. מורדי אבועגלה צועק מהחלון אליהם ומתחיל באיומים שלו כלפיהם. בתכלס לא קורה כלום. הוא צועק מהחלון ואף פעם לא יורד למטה.




מה הצחיק אתכם? מה שהצחיק אותי הוא הקטע שהוא מאיים תמיד והוא עושה את זה בקול מצחיק ובתנועות ידיים מצחיקות ואי אפשר שלא לצחוק מכך.
מה הרגשתם אחרי שצחקתם?? אחרי שצחקתי הרגשתי טוב עם עצמי. הייתה לי שמחה וגם צחוק לאחר כך. זהו אדם באמת מצחיק שאי אפשר שלא לצחוק ממנו ומאיך שהוא עושה את תפקידו בסדרה.
כמה מתוך התכניות שאתם צופים בהן בטלוויזיה הן תכניות הומוריסטיות ואיזה תכניות? אני צופה בתכניות הומוריסטיות רבות. כמו: הכל הולך, החברים של נאור, מועדון לילה, שנות ה80, וכדומה. רובן הן תכנית הומוריסטיות שמטרתן להצחיק ולבדר את קהל הצופים.
מה עושה לכם הצפייה בתכניות מצחיקות? התכניות האלו מצחיקות נורא והן עושות כיף ושמחה למי שרואה אותם.
תיאוריית השימושים והסיפוקים
צרכני התקשורת הם קהל פעיל המנסה לספק צרכים חברתיים באמצעות חשיפה לאמצעי תקשורת ההמונים ותוכניהם. ארבע קבוצות של צרכים שעליהם עונים אמצעי התקשורת:
1. צרכים קוגניטיביים(שכליים): ידע והבנה על המתרחש.
2. צרכים רגשיים: הנאה, ריגוש, צחוק, פורקן. יש בתכנית הזאת המון צחוק והנאה. בנוסף יש גם פורקן שמוציאים את הצחוק ואת הכיף החוצה.
3. צרכים חברתיים: קשר עם משפחה וחברים, חיזוק הביטחון בעצמך, במעמד שלך. כמו בתכנית הקודמת שבחרתי גם פה אני אוהבת לראות את התכנית עם משפחה וחברים. זה מוסיף הרבה לאווירה ולכיף.

תגובות