דילוג לתוכן הראשי

פרסומות



פרסומות
הגדרה:  פרסום מוגדר כהעברת מסרים, בתשלום ובזהות ידועה אל קהל יעד לצורך השגת מטרות שיווקיות באמצעות צד שלישי. הפרסום משמש אמצעי לתקשורת שיכנועית לא רק כדי למכור מוצר או שירות, אלא גם כדי לקדם רעיון כמו המלחמה בתאונות הדרכים או פרסום פוליטי לקראת בחירות.  לרוב מועבר באמצעות ערוצי התקשורת המסחריים.

פרסומת מסחרית:
מטרת הפרסומת המסחרית
אספקת מידע על מושא התקשורת השיווקית -מוצר, מותג, ארגון, אדם וכו'
יצירת אהדה ויחס של העדפה למוצר/מותג/אדם וכו .'
הנעה לפעולה של קהל היעד, הכרוכה לעיתים גם בשינוי הרגלי התנהגות וצריכה .
חיזוק עמדות כדי להבטיח את הנאמנות של קהל היעד .
MILUCCA- MAKE UP YOUR MIND פרסומת למילוקה

קהל היעד בפרסומת שבחרתי הן בעצם כל הבנות,נשים באופן כללי אשר מתאפרות,אוהבות איפור ומעזות כמו שהפרסומת מראה. קהל היעד הזה נבחר כיוון שמדובר פה באיפור שהוא בעצם כמות מוצרים אשר נשים ועוד משתמשות במוצרים אלו וזה פרסומת אשר מדברת אליהן ישירות ולא לכולם.

בפרסומת יש מסר סמוי אך בסוף הפרסומת מתגלה מה המוצר אותו הפרסומת מציגה.
הפרסומת מציגה כל מיני סיטואציות בהן בנות נמצאות וגם סיטואציות מהחיים עצמם שקורים לרובינו ובסוף זה מראה איך האיפור שיש על כל אחת מהן נישאר וכמה שהוא עמיד וטוב. זוהי בעצם מהות הפרסומת להראות עמידות ולהראות שהאיפור עומד בכל מצב אפשרי שקיים.

מטרת המוצר שמוצג בפרסומת היא בעצם למכור מוצר. למרות שכשאנחנו רואים את הפרסומת אנחנו לא מבינים ישר שמדובר במוצרי איפור, בסוף הפרסומת רואים את המוצרים ומבינים את הקשר של הפרסומת כלפיי המוצרים. מבינים שמדובר בכך שמראים את עמידות המוצרים ואת כך שהם טובים ועומדים בכל מצב אפשרי.


מהם  מרכיבי האפקט השכנועי של הפרסום בפרסומות שבחרתם? המסר  המסר בפרסומת היא להראות את עמידות המוצרים ואת כך שהם עומדים בכל מצב שבו אנו בתור בני אדם ניתקל בחיינו. המוען –  את המסר מעבירות בעצם כל מיני בנות מהחברה שלנו כיום. יש מגוון רחב של כל מיני סוגי בנות וחברות בעולם. הנמען קהל המטרה הן נשים,ילדות,נערות, כל מי שבעצם משתמש באיפור ואוהב אותו. אמצעי התקשורת הפרסומת מופיעה ביוטיוב וגם לפניי  כל מיני סרטונים כדי להוביל את המותג ולהראות אותו כמה שיותר.
ענו , איזה סוג פניית מסר בחרתם (רציונלית/ רגשית)?
סוג פניית המסר שבחרתי לפי הפרסומת היא גם רציונלית וגם רגשית. מצד אחד רואים חברת בנות שהמטרה הכוללת שלהן בפרסומת הזו היא בעצם לפרסם מוצר בעזרת כך שמראים את אותן בנות בכל מיני מצבים שלמרות כל המצבים והסיטואציות שהן נמצאות בהן האיפור שעליהן שהוא מאוד מגוון לכל בת זה שונה, זה מראה על עמידות טובה של המוצר ועל למה כדי ורצוי לקנות את המוצר בגלל היותו עמיד וטוב לפי מה שהפרסומת מראה. מצד שני הפרסומת גם רגשית בגלל שמראים כל מיני סיטואציות שרואים איך הן עוזרות אחת לשניה במצבים קשים וגם לא בהכרח קשים. זה מראה על קשר טוב בין הבנות וזה גם נוגע ברגש מסויים.





פרסומת חברתית

פרסום חברתי הוא פרסום שמאחוריו עומד גוף ציבורי שאינו מסחרי ו/או פרסום שעל פי תוכנו ניתן לייחס לו מטרות חינוכיות, ערכיות והתנהגותיות של תרומה לקהילה ולזולת או של אספקת מידע חיוני לציבור, ושל היעזרות בשירותים חברתיים ציבוריים.
יותר סובלנות - פחות גזענות! פרסומת על גזענות

קהל היעד בפרסומת שבחרתי הם כולם. כל אזרח במדינה כל תושב ואדם גם במדינה וגם בעולם בכללי הפרסומת הזו מופנת אליו. זהו נושא שצריך לגעת בכולנו ולכן כלפיי כולם הפרסומת הזו ולא כלפיי מישהו ספציפי.
בפרסומת שבחרתי יש מסר גלוי וברור לחלוטין. מראים בפרסומת שבחרתי המון סיטואציות כלפי אתיופים,רוסים,ערבים וכלפיי המון אנשים בחברה שלנו. רואים איך מתנהגים אליהם,איזה אפליה יש כלפיהם ועליהם ואיך אנחנו בתור תושבים לא עושים עם העובדה הקיימת הזו כלום.
המטרה של הפרסומת שבחרתי היא ללא ספק לשנות התנהגות. ההתנהגות שלנו בתור בני אדם כלפיי החברה ששונה מאיתנו היא פשוט גועלית וממש לא יפה ומכבדת. נכון שיש חברה בארץ ובעולם ששונה מאיתנו בצבע עור בדת ובגזע אבל זה לא אומר שצריך לשנוא אותם בלי שהם עשו משהו או פשוט לא להתחבר ולאהוב בגלל היותם חברה ששונה מאיתנו בכל מובן המילה. המטרה פה ברורה לחלוטין והיא חייבת להשתנות ואנחנו בני האדם חייבים לשנות אותה ומהר.

מהם  מרכיבי האפקט השכנועי של הפרסום בפרסומות שבחרתם?
המסר  המסר בפרסומת שבחרתי היא להעביר את המסר שיש גזענות בעולם ובארץ בפרט ולהראות שהיא צריכה להשתנות. מראים זאת בעזרת כך שמראים כל מיני סוגי חברה בארץ כמו אתיופים ערבים ורוסים ומראים את ההתעלות שהם עוברים מהחברה שלנו. מראים את כל האפליה הקיימת כלפיהם. המוען – המוען הם בעצם החברה עצמה כל סוגי החברות שיש לנו בארץ ובעולם. הנמען קהל המטרה הם בעצם כולנו. כל תושב,אזרח, ואדם שקיים בארץ ובעולם. אמצעי התקשורת הפרסומת מופיעה ביוטיוב אך בעבר הופיעה גם בטלוויזיה ובאתרי אינטרנט שונים.


ענו , איזה סוג פניית מסר בחרתם (רציונלית/ רגשית)?
פניית המסר הקיימת בפרסומת שבחרתי היא ללא ספק רגשית בלבד.
מראים פה המון סיטואציות שנוגעות בלב של כל אחד ואחת מאיתנו. מראים סיטואציות של גזענות,של המון אפליה,על נידוי מהחברה של אותן חברות שעוברות את הגזענות והאפליה הזו.
מראים איך לא אוהבים את החברה הזו, איך לא מתחברים אליהם בגלל היותם חברה שונה מאיתנו מבחינת צבע עור, הדת שלהם ומה שהם בעצם.
הפרסומת ללא ספק נוגעת ברגש של כל אחד ואחת שיראה את הפרסומת הזו. לדעתי אין כמעט אדם שיראה את הפרסומת או ידבר על הנושא וזה לא יגע בו באיזשהו מקום בגוף ובלב.


הסבר לפרסומת
הפרסומת שבחרתי מראה בעצם סוגי חברה הקיימות בארץ ובעולם שלנו. החברות הן כל מיני דתות הקיימות בעולם שלנו כמו: ערבים, רוסים, אתיופים ועוד.
אלו חברות שעוברות יום יום ובעצם כל רגע כמעט בחייהם גזענות ואפליה.
הפרסומת שבחרתי מראה בעצם את הגזענות שאותה חברה עוברת. את איך שהם מנודים מהחברה שלנו בגלל הדת שלהן הצבע עור שלהן השפה ועוד המון ולא מעט סיבות.
מראים אותם בסיטואציות יחסית קשות ולמרות שאנחנו בתור חברה מודעים למה שהם עוברים ואנחנו אלו שבעצם עושים כלפיהם את הגזענות ואת האפליה.
זה מראה את החברה שלנו, כמה היא לא מקבלת את החברה ששונה ממנה. כמה שנאה יש כלפיי אנשים שבגלל צבע העור שלהן, השפה וכנראה שגם ההתנהגות הם מנודים מהחברה ולא אהובים בשום צורה על החברה שלנו.



תגובות